Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 8 juni 2013

Det går en vind...

...över vindens ängar,
det fladdrar till i en tyllgardin...
 
Tur att IKEA finns nära när man får en idé!
 
Ja, det var ingen ny idé att hänga upp gardiner i paviljongen
(kan säga att jag fick några skeptiska blickar). Gardinerna
hade redan hängt och fladdrat i min fantasi ett bra tag, men
jag visste inte riktigt om, när och hur...
 
Men plötsligt fann jag lösningen! Mina panellängshängare
hade undgått att hamna på återvinningen och får nu en ny,
mycket viktig uppgift. Lätt som en plätt kan jag sätta upp
(ta ner) och flytta på mina gardinlängder. Allt efter väder
och vind. Det är ju inte alltid det är soligt ute menar jag.

Sönderblåsta gardiner i regn är inte lika charmigt.



...det  fladdrar till i en tyllgardin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar