Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 9 juni 2013

Frukost ute!

Morgonstund har guld i  grus i ögonen.
Gäller även lediga dagar! Men det gruset
skottas bäst bort med en rask promenad.

Efter en powerwalk bland snokar, sniglar och gäss 
så piggnar man till så pass att man kan läsa tidningen
till frukost. (En solig dag är det ju ingen som märker
om man blundar lite bakom solglasögonen senare…)

Men det är inte helt utan vedermöda man sätter
sig ute och äter. En enkel frukost tar 2 timmar att
"förbereda". Först ska man bara duscha och klä på sig.
(För uteplatsen är ju trots allt inte helt insynsskyddad.)
Torka bort allt pollen från bord och stolar.
Ta fram dynor och filtar, stryka en duk...
Plocka fram mat och duka. Hämta tidningen.

När kaffet är klart och ska bäras ut så börjar

a) det att regna   alternativt
b) grannen klippa gräset

Men sen är det bara att sitta kvar lääänge!

...om man inte ser någon intressant annons i
tidningen som man måste undersöka närmare...


Före...


 

















Efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar