Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 16 juni 2013

Cup cake!

Handbolls cup i dagarna 3 tar på krafterna för både
spelare och publik. Men det har även sina fördelar.

Det kan rent av vara ganska avkopplande!
Man behöver bara hålla reda på nästa matchstart.
Ingen tvätt, disk eller matlagning hinns med.
Det blir hämtmat och uteluncher!
Kaffe och cup cake...

Just denna helg i Uddevalla hade jag sett fram emot
länge. Framför allt hade jag sett fram emot pizzan
som skulle inhandlas på vägen hem på fredag kväll.
Efter den och ett glas vin somnade man gott, i god
tid så att man orkade upp lördag morgon.

På lördagen hade vi tur med matchschemat. Förutom
sovmorgon, så var det en lämplig lucka för lunch.
Vi kunde lämna cupområdet och bege oss utom
hörhåll för "Gagnam style" på högsta volym och
äta lunchen vid vattnet i centrala Uddevalla.

Med utvilade öron och mat i magen kunde vi
återgå till spänningen med fler matcher!

Tack vare gruppsegern så fick vi "sovmorgon" idag.
(behövde inte åka hemifrån förrän 07.10...)
Vi tog bara några pizzabullar med oss och kalkylerade
med max 2 matcher i slutspelet. Det blev 4... Varav
den sista mest liknande gyttjebrottning...

För att orka med detta, krävdes både wienerbröd,
macka med salami och brieost på ett mysigt kafé
vid vattnet och hamburgare... Men så blev det ett
välförtjänt silver till de duktiga tjejerna och deras
hejaklack!   Heja Kärra!!!





Efterlängtad!


2 rätters lunch på kajkanten!


Äggost med björnbär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar