Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 1 april 2013

Vårtecken?

Jag har ju sprungit runt Kärra några gånger
de senaste veckorna och hade sett fram emot
att möta våren.

Men det har varit dåligt med vårtecken!
Med undantag för några veckor sedan.
Då mötte jag en påskkärring, kvinna iklädd
knallrosa skor, aprikos-rosa joggingbyxor och
illgrön sjalett med blommor. Hon hade ingen kvast,
men jag hoppas att hon ändå hann fram till Blåkulla i tid...

Ja, det är helt sant - även om hon såg ut som ett
1a April skämt. Men hon tyckte nog detsamma
om mig som flåsade fram illröd i ansiktet...
(50 nyanser av lila på ansikte, kläder och skor...)

Nu hoppas jag verkligen på fler och fler
vårtecken som anländer tillsammans med
sol och VÄRME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar