Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 26 april 2013

Hästbiten

När jag skapade bloggen så insåg jag att det
var hög tid för mig att hitta ett vettigt intresse.
Bland de första inläggen handlade därför om en  potentiell hobby, nämligen hästar.
(Inte vilka hääästar som hääälst utan nääämligen
flodhääästar, Göteborg Horseshow…)

I år blir det inget besök på hästshowen för min
del (vann inga biljetter…) Men det var ändå inget
intresse att bygga vidare på för mig. Jag hamnade
ju bara i restaurangen, med ett glas vin, och det kan
jag ju göra utan att några stackars hästar behöver
hoppa runt och göra konster i Scandinavium...

Nej, låt de hästbitna hållas.
Jag tar mitt vinglas och går vidare!

Andra inspirerande bloggare som jag följer
(med stor behållning!) har börjat dansa balett!
Imponerande, det må jag säga! Det är väl alla flickors
dröm? Vem vill inte vara en prima ballerina i rosa tyll?

Men balettskorna växte jag bokstavligt talat ur redan i
7 års åldern. Rytmen har jag överallt utom inte i blodet.
Så det blir ingen form av dans med den här kroppen och
två vänsterfötter… Tyvärr, för man tror ju gärna att man
skulle vilja dansa en salsa, när man tittar på Let’s dance
fredagkvällen (med ett glas vin i handen...)

Men ”my hips don’t lie” och de säger:
"Don't move - and hold your horses!"
 
Får leta vidare efter en hobby som lämpar sig för
min ålder, svampplockning eller något liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar