Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 13 april 2013

Du ska inte tro det blir sooooommar...

...förrän den sista snön fallit...

Vi har ställt FRAM klockan till sommartid.
Därmed är det också dags att ställa FRAM
utemöblerna! Otroligt nog dök det upp en
”ledig” helg (fri från sportaktiviteter!!?),
med tid att fixa med detta! För sedan rullar det
med mycket fotboll på schemat, så då hinner
vi inte. (Att vi inte heller ”hinner” sitta ute är
en helt annan historia...)

Altanen ska skuras, men i övrigt är det bara att
plocka fram möblemanget, spola av och sätta sig!

Ja, alla dynor, kuddar, filtar ska få komma ut ur
garderoben och matchas med rätt dukar och kaffekoppar.
Jag förbereder mig hela året inför detta med att hitta
EXAKT rätt servetter och annat på sommarloppisar,
IKEA och i Ullared… Mycket tidskrävande uppgift alltså!

"Trädgårdsarbetet" är reducerat till några blommor i en
kruka eller två, så kan våren och sommaren komma!


...ifall inte nån sätter faaaart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar