Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 3 juli 2012

Sommar på TV

Sommaren startar officiellt när en ny säsong av
Allsång på Skansen drar i gång. Följt av en engelsk
deckare i form av Morden i Midsomer så är TV kvällen komplett!

Men om sanningen ska fram (måste den det???)
så har jag varken sett det ena eller det andra
programmet (i sin helhet) på flera år.

Klockan 20.00 är ingen bra TV tid,
(om det inte ösregnar, men det utgår vi från att det INTE gör)
så halva programmet har redan gått innan
man lyckats parkera i soffan. Precis då visar det sig
att det är en tråkig artist… Så man passar på att gå på toa…

Ännu värre är det med "Lotta på Liseberg".
När man lyckats hitta ner med ändan i
soffan så är det REKLAM… Då passar man på att hänga tvätten,
väl tillbaka i soffan så visar det sig att det är reklam IGEN!!?

Efter allsången så behöver man en paus i TV tittandet.
Så det är näst intill omöjligt att hinna tillbaka till
soffan innan första mordet i Midsomer redan har skett.
Då krävs det att kan koncentrerar sig för att hålla reda
på alla grannar, släktingar, exmän och fruar
som kan tänkas vara inblandade i mordet…

Precis när man börjat hänga med i handlingen så kommer John Blund…

Helt plötsligt saknar jag en reklampaus!
90 minuter TV tittande blir för mycket!

Så jag tar en liiiiten power nap… Zzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar