Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 1 juli 2012

Nostalgi !

Äntligen har jag köpt mig ett par träskor!
Jag har velat ha ett par i flera år.

När det begav sig på 70-talet så fick man nya träskor varje vår.
Så denna typ av skor har ju ett visst nostalgiskt skimmer över sig…
Jag hade alltså stora förväntningar på mitt nya par!
Skulle jag leta reda på ett hopprep och börja hoppa av ren förtjusning???

Nja, jag hade förträngt en liten - men ack så viktig - detalj:
Träskor är komplett omöjliga att ens gå i…
Herregud, de har ju jättehöga sulor/klackar!

Hur kunde man låta små oskyldiga barn springa omkring
med dessa höga skor som inte ens satt fast på fötterna???
(men det var ju mycket som inte var lika farligt på 70-talet,
som att sitta obältad i baksätet på bilen eller att röka inomhus…)

Helst hade jag velat ha ett par PLATÅ-träskor när jag var liten.
Först nu efter 35 år förstår jag varför jag aldrig fick några!
Tack mamma!

Nu vet jag ju att mammor alltid vet bäst!


Fotriktiga skor?

2 kommentarer:

  1. Ååååhhhhh HERREGUD så läckra!!! Och nostalgin sköljer över mig i stora vågor... Jag undrar om jag inte haft ett par "naturbruna" (ljusbruna) i precis den där modellen? Har lite vaga minnen av något liknande.

    SvaraRadera
  2. De finns i ljusbrunt nu också! Jag känner att jag vill ha fler par i olika färger och modeller!

    SvaraRadera