Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 7 juli 2012

I form !

I ett desperat försök att få lite ny inspiration till matlagningen
så inhandlade jag 2 snygga ugnsformar (skitbilligt i Ullared)!
Ett steg i förberedelserna inför nästa års
fotografering av min "enkla" sommarbuffé...

Konstigt nog så hjälpte det faktiskt!!?
Inspirationen kom, (men det var säkert bara temporärt).
Jag "slängde" ihop både omelett och paj "bara så där".
(Att "sommar"vädret var trist och att familjen inte
var hemma bidrog också till kreativiteten.)

Note to self inför nästa stajlade matlagning:

1. Sitt inte och blogga med mat i ugnen!
2. Skaffa en timer som du kan lita på att den ringer.
(i kombination med punkt 1 så är det lätt hänt att maten bränns...)
3. Kom i håg att vattna örtkryddorna, de blir så ledsna annars...



Kom i form!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar