Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 6 juli 2012

Inne att vara ute!

Just nu är tidningarna är överfulla med tips
om vad vi ska äta och hur vi ska duka - UTE!
För nu är det inne att vara ute!

Tidningarna lockar med "de bästa" tipsen till årets enkla (?)
sommarbuffé - gärna serverad till många gäster!
Självklart vill jag också ha det så fint !
Men hur ska det gå till???

På de färgglada bilderna (där allting matchar),
står det en kvinna (i träskor) med ett leende...

Jag bara undrar:
Om det är en person som har satt ihop buffén,
så kan det iallafall inte vara hon som ler så avslappat
på bilden. Eller ??? Det är omöjligt att se så fräsch,
utvilad och ostressad ut efter att ha förberett en
"enkel" buffé för 25 gäster...

I så fall startade hon förberedelsena strax
efter hon blev klar med julstöket...
Nästa år ska jag starta i god tid,
så får vi se om jag också kan arrangera en bild !


Så mycket tips - så lite tid!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar