Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 20 april 2012

Våren är här!

4 grader och duggregn…

Trodde att vi hade 4 årstider i Sverige -
men här i Göteborg verkar alla misstänkt lika:

Göteborgsvåren, liknar Göteborgsvintern som
liknar Göteborgshösten som liknar Göteborgssommaren…

Negativ? Inte alls! Idag passar detta väder mig perfekt!

Utan dåligt samvete kan jag gå till soffan, direkt till soffan,
utan att passera gå, sätta mig och dra en filt över mig.

I bästa fall har jag bytt färg på filten så att åtminstone
inredningen följer de riktiga årstiderna…

Ingen stress till systemet för att man glömt att köpa
rosévin till grillningen som man ändå skjuter upp en dag
(eller vecka, eller månad?).

Ingen panik för att man är för vit för att sitta i eftermiddagssolen
och dricka upp rosévinet som man inte har behövt köpa.

Man har hela helgen på sig att leta efter solglasögonen
som man kanske kan hitta någonstans.

Lugnt och skönt bara!

Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar