Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 23 april 2012

Dagens väckarklocka

…ringde inte, eller så hörde jag den inte.
Det troligaste är att jag hade glömt bort att ställa den…
 
Jag kör med en 10 kr väckare från IKEA,
ingen snooze funktion, utan upp och hoppa bara!
Men idag blev det en oplanerad "sovmorgon".
Ända till kl 6 - så ingen "försov" sig.
Det enda jag missade var min morgonpromenad.
Men det är inte så "bara"…
 
Detta fick kompenseras med en snabb prommis på lunchen.
Vissa kanske tycker att jag överdriver - men jag vill gärna träna varje dag.
(Lunchpromenad räknas, så vi pratar inte om någon hårdträning)
 
Men idag visade det sig att jag bokstavligt talat går över lik för att träna!
En stackars överkörd groda (av större modell - urk)
låg på den vältrafikerade gångbanan.
 
Stackarn hade troligtvis fått sluta sina dagar under en fot
tillhörande en medelålders man i svarta trikåer…
 
Det kan inte varit roligt -
så jag gav den stackars grodan en sista tanke och en tyst minut - not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar