Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 13 april 2012

NYC!!!

Ja, om nagon nu har missat det, sa har jag varit 3 dagar i New York!

Vi gjorde Manhattan till fots, taxi, linbana och tunnelbana!
Redan forsta dagen betade vi av Broadway, Rockefellercenter -
Top of the Rock (utsikt over hela Manhattan), Battery Park
(utsikt mot Frihetsgudinnan), Ground Zero, Wallstreet,
Time Square, Madison Park Garden, Brooklyn bridge...




Efter 6 timmars promenerande orkade vi inte ta ett steg till,
utan at middag pa hotellet. Gordon Ramsay (den elaka kocken)
ansvarar for koket sa det var ingen dalig middag!!!
(For det priset kunde man ha kopt maaaanga handvaskor,
men det var inte jag som betalade...)

Andra dagen akte vi linbana over till Roosevelt Island,
gick i Central Park, lunchande pa Red Rooster i Harlem!
Restaurangen drivs av den svenske stjarnkocken Marcus Samuelsson.
Obama alskar deras majsbrod - och det gjorde vi ocksa!

Som de pinsamma turister vi ar ville vi saklart halsa pa agaren.


Marcus Samuelsson

Ooops minsann fanns det inte ett Marshalls i Harem ocksa...

Bag lady!

Efter annu en lang dag med mycket promenerande vilade vi
upp oss pa hotellet - bestallde pizza till rummet och laddade om for:

Mamma Mia pa Winter Garden!
(5 minuters promenadavstand fran hotellet till Broadway...)

Mamma Mia !!!

Tredje dagen gjorde vi ett halvhjartat forsok att ta en battur
fran Battery Park. Men efter en sista titt pa frihetsgudinnan sa tog vi
istallet tunnelbanan tillbaka till 34th street och Macys!!!
Wow, vad stort! Vi hittade inte utgangen pa manga timmar...
Som tur var fanns det Starbucks, Mc Donalds och Ben & Jerrys inne
i varuhuset. Sa det gick val ingen nod pa oss...

Jag handlade lite bara for att fa en av deras fina papperskassar
med en stjarna pa. Men jag fick bara fula plastkassar...

Maste bara beratta lite om hotellet vi bodde pa - The London NYC.
Ett mycket fint hotell pa 54th street. Jag var lite radd att vi skulle bli
stoppade i lobbyn som det white trasch vi ser ut att vara...

Vi bodde pa 32a vaningen, sa nar byggarbetarna akte forbi
utanfor fonstret blev man lite overraskad...

Ett riktigt hojdarjobb!

Men nu ska jag sluta skryta om detta - har pa bloggen...
IRL kommer plagan att fortsatta ett bra tag!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Fortsätt tjata om det tills jag får höra!

    SvaraRadera
  2. Om jag slutar sa lar H fortsatta tills du ber om nad...

    SvaraRadera