Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 24 april 2012

Dagens trädgårdstips

...kommer ni aldrig att få här.

Varje vår så har jag ett litet hopp om att mitt slumrande (?)
trädgårdsintresse ska vakna till liv…
Men så har det hittills inte blivit.
(Man kan ju inte vara bra på allt!?)
Men om jag hade ett växthus kanske - äh glöm det !

Jag gjorde ett försök en vår med att plantera blomfrön.
Det var var en låååång väntan och det var höst när det äntligen blommade!
Tyvärr blev det ett åskoväder med hagel som slog sönder luktärterna
som jag väntat så länge på.

Att köpa färdiga plantor är värt varenda krona!
Det blir fint - fort! (Att plantera i krukor alltså - absolut inte rabatter!)

Varje år försöker vi iallafall kämpa med att förvandla mossmattan
till en gräsmatta. ("vi" betyder i detta fallet att T får ge sig ut i regnet och gödsla)

Men vad är problemet med mossa i gräsmattan?
Det är grönt, mjukt och behöver inte klippas!

Och egentligen gillar jag sten allra bäst!

Ett oskrivet blad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar