Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 7 september 2015

En bit på väg!

Det går alldeles för långsamt
(när man inte har en plan) att genomföra ett alldeles så litet inredningsprojekt.
Som i detta fallet: att få till ett fungerande
kontor/TV-rum/bibliotek/gästrum...

(Kinder-egg advanced, goes IKEA...)

När/om vi väl får ordning på ny soffa och mini-kontor, så får nog detta projekt gå
in i en lugnare fas igen. Då ska jag istället rensa, rensa och rensa, så att behovet av stora skrymmande förvaringsmöbler kan minimeras. Sen ska jag i lugn och ro hitta ett litet nätt sideboard som kan ersätta den vägg av bokhylla, TV-bänk, vitrin som vi har idag.

Jag ska inte vara frustrerad över att det
är "halvfärdigt". Det är det ju trots allt
bara jag som vet...

Jag ska leva i harmoni med vetskapen som jag fick ur boken:
"Wabi sabi-tidlös visdom":

Ingenting varar för evigt.
Ingenting är perfekt.
Ingenting blir någonsin färdigt...

Så fortsättning följer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar