Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 24 maj 2015

Vilken dag!

Vilken bra dag - och kväll - det var igår!
Rekordtid på varvet och vinst i Eurovision!



Efter att ha sovit (med nummerlappen) så gick jag
upp (utvilad) för att göra de sista förberedelserna
inför varvet och inte minst inför nedvarvningen.



Ett Göteborgsvarv kräver mycket förberedelser om man vill
kunna njuta av loppet! Jag hade bakat matmuffins, kakor och
inte minst chokladfudgetårta. Diskat, dukat, tvättat och städat...


Ja, och sprungit totalt närmare 500 km totalt i år...



Igår morse gjorde jag potatissallad , tzatziki, marinerade
kyckling, förberedde sallader, kylde dryck, skålade i Resorb.

Man vill ju ÄTA, njuta och koppla av efteråt.
Det är ju själva MÅLET. Annars är jag inte med!



Solen strålade över Göteborg.
(helt ofattbart efter fredagens höststorm)

Publiken gjorde det omöjliga och hejade fram ett nytt
personbästa på 21 km: 1.53.15 !!? Hur gick det till liksom?



Efter loppet fick man banan, kexchoklad, mjölk och kaffe.
Det var lätt den godaste fika jag ätit - ever!



Hemma igen kunde jag, tack vare alla förberedelser,
äntligen börja varva ner... Men under den olidligt spännande
omröstningen i Eurovision var jag totalt uppe i varv igen och vi
skrek så att grannarna hörde oss! Men vi hjälpte Måns till seger!



Klockan var närmare 2 när jag kunde gå och lägga mig
och jag somnade gott med medaljen runt halsen!





Uppe i varv!


Nedvarvning...


1.53.15




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar