Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 4 maj 2015

Lång helg

Man hinner ju bocka av en hel del punkter på
"att göra listan" om man väljer att "arbeta"
(med hushållsarbete) på första maj! (Jag undviker ju
fysiskt arbete under resten av året, så det jämnar ut sig)
På grund av tack vare de ändrade planerna så satte vi
fart med städningen redan på Valbrorgsmässoafton.

Med skurtrasan i ena handen och en Loka crush i den andra,
städade vi oss igenom Valborgskvällen. (beredd att hämta
dottern när hon var färdig med "minihandbollsnatta")

Mycket festligare än att somna i soffan!

Så helgen blev ju "ledig", med tid för både firande
och "fjäll"vandring! Chokladfudgetårtan sköljdes
ner med rosa bubbel! Toppat av årets första grill!
(så långpromenaden igår var både till nytta och nöje!)

Men måndagen kommer ikapp till slut... Och idag var jag
glad att jag var den som satt kvar sist på kontoret i torsdags
(inte sent, men dock sist, i vårt "öppna landskap") innan jag åkte
till simhallen och dränkte var.dags.bekymren i simbassängen...

För efter en lång helg minns man inte riktigt vad som sades
på de sista mötena, så det var tur att protokollen var skrivna och
vissa mail var skickade medan man fortfarande mindes något...

Framåt tisdagen så har dock vardagsbekymren lärt
sig simma, men det får jag ta itu med imorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar