Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 21 maj 2015

Grupptryck!?

Fick en aha-upplevelse
(eller snarare mina egna erfarenheter bekräftade)
när jag förhörde sonen på fysikläxan i förra veckan:

"Tröghet är något som finns hos all materia och
betyder helt enkelt motstånd mot att ändra hastigheten"

Det förklarar ju ett och annat!
Man behöver inte vara Einstein för att
bevisa den hypotesen, detta har jag provat!
Det finns alltså en bevisad fysisk förklaring till mitt
motstånd mot att springa - särskilt då intervaller.
Jag visste att jag hade naturens lagar mot mig!
Men det spelar ingen roll, för nu är jag förhoppningsvis
snart i mål! Ja, eller åtminstone på startlinjen...
(Förutsatt att jag undvikit kollaps...)
"Väl" förberedd!?
Med eller utan intervallträning...
"Pilutta er" till alla träningsexperter!

Min strategi är att hålla en ganska jämn fart,
för att sedan orka med en snygg slutspurt!
Jag hoppas på att jag får draghjälp av alla andra
i min startgrupp och av 64000 övriga startande.

Kanske grupptrycket kan vara till en fördel,
när man ska trotsa fysikens lagar?

Grupptrycket funkade ganska bra igår när jag
ville undvika att sänka stefettlaget. Man rycks
med av stämningen och tävlingshornen växer ut...
Jag insåg att jag påbörjat min slutspurt för tidigt
när jag (dödstrött) passerade första km flaggan...
Men, det var bara att bita ihop och springa resterande tre!
Trögheten (motståndet) mot att ändra hastigheten gjorde
att jag sprang mina (knappt?) 4 km på 18 minuter!

Inte illa av en kärring i min ålder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar