Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 7 maj 2015

INTE(r)vallträning

Nu är goda råd dyra inför Varvet den 23 Maj!
Hur lägger man upp träningen på bästa sätt?
Springa kort, långt, lagom fort? Helst i intervall!
Men om man INTE(r)vill springa intervall då?
INTErvaller är något man helst INTE
springer, det hör man ju på namnet...

Om man har en maxfart
(efter en otroligt lång accelerationssträcka)
och en fysisk begränsning i form av en gammal
kropp som inte går att trimma längre...
(reservdelar har gått ur sortimentet)

...är det då ens lönt att plåga sig med intervaller?

Marathonpolisen får väl komma och stoppa mig
(ja, vid närmare eftertanke så HOPPAS jag det!)
Så nu släpper jag detta prestationskrav!

Backträning får bli min kompromiss,
i nedförsbackarna kan man ju få upp farten lite...
Och det är ett utmärkt sätt att lura sig själv.
För efter ett tag så känner man faktiskt att det
går betydligt lättare att springa på platt mark!
(allting är relativt)

Se upp i (nedförs)backen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar