Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 24 mars 2014

På pass

(Inte) liiite irriterande att det tog nästan 3 gånger så
lång tid som vanligt, att köra hem från jobbet idag,
när jag ville passa på att springa i solskenet.

Det är ju måndag, så det står "kvalitetspass" på
löparschemat! Jag har fortfarande inte märkt någon
skillnad, varken på kvaliteten eller på hastigheten när
jag kämpar på med det som ska föreställa "intervaller"...


Men det allra svåraste är fortfarande "njutpasset" som ska
föreställa "roligt". (Tur att detta bara gäller vart 3e pass.)
I bästa fall lyckas jag stänga av hjärnan och inte tänka alls.


För ett par veckor sedan (när jag skulle lura mig själv)
så valde jag först en alternativ* väg på löprundan.
(*omväxling förnöjer?)
Men när jag sprungit förbi, inte mindre än 2 jägare,
som satt på pass (en helt annan sorts pass!) bredvid
vägen så vände jag snabbt tillbaka.


Så roligt ska vi inte ha det!


Jag vill varken stå öga mot öga med ett stort djur,
eller en jägare med ett nervöst pekfinger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar