Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 13 januari 2013

Tjugondag Knut

Tjugondag Knut då åker julen UT!

Åh nej, den åkte ut mycket tidigare. Redan på
nyårsdagen städade jag ut en stor del av julen!
Det visade sig att barnens plastgranar var mycket
naturtrogna och barrade en hel del…

Jag är MÄTT på julen – bokstavligt talat. Jag
överdoserade och började bli less redan vid Lucia...

Nu vill jag inte se en tomte, höra en jullåt, eller ha mer
jul (de närmaste 11 månaderna). Julen är verkligen en
färskvara som bör förbrukas innan den 31 December...
 
Under nyårsnatten sker en snabb förvandling av alla
julprydnader. Känslan förvandlas (vid 12 slaget?) från julmys
till julRYS. Särskilt om (vår?)solen tittar in genom fönstren…

Nu återstår det bara att städa bort resterande julkilon.
Men det kanske är de som varar ända till påska?
 
Bäst före 31 December - vilket år som helst!
...men till nästa år igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar