Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 27 april 2012

T.G.I.F

Thank God It's Friday!
 
Ibland är det extra uppskattat!
Att ha semester är inte bra för karaktären!
Det blir jobbigt att komma tillbaka till den annars så sköna vardagslunken.
(Ekorrhjulet som skulle ge den ovane åksjuka)
 
Att åka hemifrån i 12 dagar och vara totalt LEDIG från alla
förpliktelser avråder bestämt ifrån! Jag hade glömt att det är
ett heltidsjobb att hålla reda på läxor, körkonserter, gympapåsar,
kontaktböcker, veckobrev, utvecklingssamtal, träningar,
lotterier och redovisningar, fixa födelsedagspresenter,
skicka grattiskort, boka klipptider…
 
Planera och handla mat känns som en oöverstiglig uppgift.
Inte ens tvätt och städning lockar…
 
Nu väntar en "lugn" helg!
 
Fredag: Bad (med hinderbana) , Bollkalleuppdrag på A-lagsmatch
Lördag: Fotbollsträning, bortbjudna på kvällen!
Söndag: Dansuppvisning (samling 8.30), Fotbollsmatch (Premiär i serien!)
Måndag: Skönt, jag jobbar för att sona påskens semestersynder!
Tisdag: Ser man på - blankt i almanackan!?
Måste vara något jag missat!?
 
Tur att det är många veckor kvar till nästa semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar