Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 7 januari 2018

Nära ögat

Det går utför med min skidåkning. Riktigt kass är jag och det blir bara värre med åren. Familjen väntar tålmodigt vid liften, när jag långsamt sladdar mig nerför pisterna. Skidorna var i år vallade på ”fel håll”, jag gled och kasade snabbare i sidled än frammåt... 

Men. Konditionen är det inget fel på. Jag kan fortsätta - som en maskin... De andra får ju vila när de väntar på mig! Ok. Jag ”smyger” in mina pauser och hoppar över ett åk, då och då för att jag fryser och måste på toa... Med åren har man blivit klokare (läs rädd för skador) så ”sakta men säkert” får bli min melodi. Man hinner ju njuta av utsikten och fotografera när man inte har bråttom... Jag har sparat på energin och skonat benen i backen! Vill inte riskera benbrott eller knäskador! Så jag är mycket nöjd att vi alla kommit ner oskadda! 

Så när som på mitt vänstra öga... 

Sista skiddagen när jag satte in linserna kom den ena fel. Jag tog ut den upptäckte jag att den var halv... O-bra, med en halv lins kvar i ögat... men jag hade inget annat val än att sätta in en ny lins och köra med en och en halv lins i ögat. Det skavde lite under dagen och i bilen på vägen hem plockade jag ut linserna utan problem. Ja, förutom den förlorade halvan... 

När jag vaknade nästa morgon såg jag inte så bra ut... igensvullet, varigt, rött öga. Fick lite panik - ett besök på akuten ingick inte i mina planer för helgen! Men efter ytterligare lite oömt grävande i ögat hittade jag min andra hälft! Halleluja! Nu återgår jag till livet som glasögonorm ett tag framöver igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar