Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 22 januari 2018

Body Balance

Botar vilken måndagsmisär som helst! 

Lämnar kontoret med huvudet som en ihålig burk, där hjärnan studsar runt som en pingisboll.

Men efter en timme med tai chins mjuka flöden, yogans solhälsningar, krigarpositioner och balans (dans?) övningar, styrka från pilates, massor av stretch i vader, baksida lår, rörlighet djupt in i höfterna och diverse rotationer som mjukar upp den stela nacken och ryggen, öppnar upp bröstet, rätar till hållningen (säg hejdå till neandertalaren!) återgår alla muskler till sin ursprungliga form och längd! 

Passet avslutas med en lång avslappning, som visst ska vara en form av välbehövlig ”vaken” vila... (Jag kan nästan klara att gå upp i brygga, men inte att hålla mig vaken under hela meditationen...)

När alla delar fått töjas, böjas, vändas och bändas, ut och in, upp och ner, känns knopp och kropp som nya igen!

Till och med håret har fått volym!

Bekymmersrynkan i pannan är kvar, men de inre rynkorna har slätats ut.

Längtar redan till nästa måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar