Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 11 januari 2018

Julens rester varar väl till påska...

Att plocka BORT julen är minst lika tillfredsställande
som att ta FRAM den inför advent. Det bästa denna gång
var att jag nästan INTE tagit fram något julpynt!
Stakar, stjärnor och någon ljusslinga såklart,
men tomtarna fick stanna på loftet...


Det är "bara" att städa bort det sista julfikat från frysen*,
så är det klart! (*vilket jag då alltså gör ”i smyg”... )


Julen sätter ändå sina spår, även om jag i
år slipper sopa barr fram till midsommar!


För nu återstår att bli av med de envisa resterna av julen
som hänger sig kvar på låren... Jag förstår varför man la
in en fasta mellan jul och påska... Jeeeezuz...
Jag måste börja fira ALLA religiösa högtider!


...och det är inte bara jag som blivit frälst...


Aldrig sett så mycket folk på gymmet som nu!
NU kryper tomtarna upp ur vrårna!
Fullbokade pass och trängsel...
Längtar till februari när folk har gett upp sina nyårslöften!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar