Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 18 januari 2018

Back up plan

Nytt år - nya projekt!

Skojar bara, jag är inte klar med de jag hade tänkt göra förra året. (eller förr-förra...)

Men nu tänkte jag göra en prioriteringslista, typ ”Ett projekt i veckan” eller månaden? 

Eller öh, ja, sätta igång bara!

Men det brukar bli lite svårt att prioritera det man har TÄNKT att göra och det kommer allt som oftast lite brådskande ärenden emellan - precis när man hade för avsikt att komma igång... typ man anmäler sig till ett marathon, man måste följa en TV serie... (ny säsong av Biggest Loser eller Bonde söker fru...) så tiden räcker inte riktigt till. Även om den är rättvist fördelad och alla har lika många timmar, så lyckas (misslyckas?) jag med att slösa bort tiden, så att jag inte får ”någonting” gjort... 

Men inte den här gången!

Idag SKA jag komma igång!

Med planeringen och prioriteringen alltså. En gång för alla ska jag göra en lista som jag ska hålla mig till!

Men först var jag TVUNGEN att göra ett ärende till stan... men det fick gå snabbt! Med ”vändande” buss. Utan att passera GÅ... 

Fick feeling på Lagerhaus och köpte upp deras lager av skrivböcker och planeringskalendrar! (för det BEHÖVER jag ju nu, eller?) 

NÄRA att trilla i den vanliga ”jagärsåsällanpåstansåjagmåsteverkligenköpanågotnytt” fällan... Precis sånt jag INTE ska slösa tid (och pengar) på. Så efter drygt en timme höll fällan på att slå igen... Provade byxor, kollade in sista skriket (men ingen lyssnade) REAn... Men jag KLARADE det! 

Satte mig på spårvagnen - i tid! För jag hade ju en lömsk back up plan... Innan jag åkte hem passerade jag ju Backaplan...

Men efter ett snabbt halva-priset-på-REA-fynd kunde jag sladda hem och återgå till min ursprungsplan! Ingen stress!

Jag har ju hela 2018 på mig!


2 kommentarer:

  1. Åh, någon mer än jag som älskar anteckningsböcker och kalendrar! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, hederliga pappersvarianter. Inte samma känsla med listor/kalendrar I mobilen. Dottern fick sjöjugfru-böckerna och blev jätteglad. Hon gillar också att skriva. Så det finns hopp om kommande generationer!

    SvaraRadera