Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 20 oktober 2016

Hemmaträning

Visst är det skönt att kliva in
"i en annan värld" och träna på
att smidigt (?) gå upp i brygga.
(kräver mycket träning...)


Följa en instruktör, som med lugn röst och
med ett ständigt leende på läpparna, utför
de mest besynnerliga ställningar, utan
att tappa varken andan eller balansen...
Visst, men...


Borta bra men hemmaträning allra bäst!


Slippa packa träningsväskan,
bara byta om hemma och ge sig ut.
Själv!
Ingen som bestämmer när du ska andas in
 - eller ut...
När man är klar - och helt färdig -
hoppar man snabbt in i duschen, sätter på sig
pyjamasen direkt efteråt och sitter i soffan innan
någon instruktör hade hunnit säga "Namaste"...


Snabbt, effektivt!


Vill man ha ett pass med mer variation,
kan man med fördel stretcha samtidigt som
man torkar badrumsgolvet eller hänger tvätt.


Då kan verkligen tala om att kombinera
styrka och funktion för att hitta inre och
yttre stabilitet och mental balans!


Namaste!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar