Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 5 april 2015

Fisketur...

...utan vidare fiskelycka,
men desto större tur med vädret!
(och det är ju mycket viktigare om ni frågar mig)

Sol och vindstilla!

Jag var tävlingsledare och fotograf, för den mycket interna
fisketävlingen med finfina priser som vi anordnade på Kalixälven.

Ungdomsklassen blev oavgjord.
Det stod 0-0 efter fulltid,
så tävlingen blev förlängd med sudden death...

Men till slut fick vi erkänna oss besegrade - av abborrarna!

Pensionärsklassens första och enda deltagare fick upp fyra små.
Inte ens Jesus hade kunnat mätta folket med den storleken på fisk...
Men vi hade ju matsäck med oss och grillade falukorv
efteråt, så det var ingen som behövde svälta.

Inte ens abborrarna, som vi matade med maggot!
 

Förberedelser!




Mmm... Fiskmat!


Startskott!


Chill!


Tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar