Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 18 april 2015

Återträff

I helgen åker jag till Bokenäs för en återträff med det gäng
"tränissar" som började samtidigt på Volvo för 20 år sedan.

Fatta!?? 20 ÅR!
Att de tillät barnarbetare på företaget på den tiden...

Det var på den tiden när Volvo Cars ingick i den stora
Volvo koncernen, så vi "traineer" kallades "koncern turister"...
"Volvos spjutspets - utan udd", eller hur det nu var!?

De har lovat betydligt bättre väder än när det begav
sig för 20 år sedan. Då var det snöblandat regn och
svinkallt när vi rodde ut till en liten ö, för att ligga i
militärtält och "utvecklas som grupp" i ett par dygn.

Två psykopater psykologer var med och analyserade...

Den här gången bor vi under tak, med lagad lunch,
middag, barhäng (?), frukost och tillgång till SPA...

Ja, allt var ju inte bättre förrr!

20 år!?
Bara 5 år kvar till guldklockan!?
(fast det delas inte några klockor...)
Vi få väl se om det känns som att tiden har
stått stilla när man träffar sina gamla kollegor.

Hur som helst ska det bli kul att fifififilura
(som Karlsson på taket) med det gamla gänget!

Sen återstår bara ytterligare 20 (snabba) år
på Volvo (såklart - for life!) till pensionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar