Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 19 november 2014

Tris(s)t med matlagning!

Min inspiration att laga mat brukar vara låg, men nu tror
jag minsann att den har nått den absoluta fryspunkten...

Vardagsmaten ska gå fort att laga (och att äta) och ska
gärna kunna lagas med en hand och förbundna ögon.

Tur att barnen inte har några större krav på variation.
Tvärtom skulle de vara överlyckliga om vi serverade
pannkakor eller IKEAs köttbullar varje dag!

Då jag oftast har med mig matlåda till jobbet så blir
det inte några kulinariska höjdpunkter till lunch heller.

För att kompensera (det bristande) innehållet i
matlådorna så har jag istället skrivbordslådorna
laddade med kex, knäckebröd, skorpor och nötter.

Men jag lär inte svälta ihjäl eller ens dö av
näringsbrist, om inte tristessen tar död på mig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar