Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 20 november 2014

Matdagbok

Tur att jag inte för matdagbok....
Nu när matinspirationen varit under isen
så kan en "vanlig dag" se ut så här:

(exempel från förra fredagen)

Första frukost på jobbet:
Banan och kaffe (so far so good)
Andra frukost på jobbet:
Havregrynsgröt med kanel och mjölk
(pimpad med hasselnötter)
Bonuslyx till frukosten:
Lusse-explosion (wow liksom!!! tack kära kollega!)
Förmiddagsmellis:
Mer frukt o kaffe
"Lunch":
Keso och en apelsin...
(krävdes troligtvis mer kalorier att tugga, än vad jag fick i mig...
Men efter morgonens lusse-explosion så var jag ändå inte hungrig)
Fredagsfika på jobbet:
2 bitar tårta
 (Hurra för fredagsfika i allmänhet och tårta i synnerhet!)

Äntligenhemmagudvadsköntattdetäntligenärfredag:
Kaffe (såklart)

Sen blir det lite "gott och blandat" vid köksbänken.
Blir lätt så,
när man måste provsmaka kvalitetssäkra bakverken...
(Dumlekakor och Hallonglass med vit choklad...)
Det blir några skålar och vispar som ska slickas av.

Fredagsmiddag:
Pizza
Fredagsmys:
Vin och dumlekaka
(ingen vidare kombination)

Lördagmorgon före frukost:
(tillbaka vid köksbänken för att baka
bullar och röra ihop tobleronemousse)

Lite smått och gott som mandelmassa och mer
skålar och vispar att slicka, smakar fin-fint före
frukost... En nygräddad saffransbulle slinker ner
av bara farten mellan frukostgröten och löprundan.

Jag vet inte vad Anna Skipper hade sagt, men helt
klart var det något i min prioritering som gick snett.

För den första koppen kaffe intogs inte förrän klockan halv ett...


Skvallerbytta bingbång...


...slickar alla skålar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar