Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 27 november 2014

Hemma värst

Jobbade hemifrån igår för att få ihop
logistiken med julfesten på kvällen.

Så slapp jag ta med zebra (se-bra)
dräkten till jobbet och byta om på toa...

Det gick förvånansvärt bra att koncentrera
sig i den något ovana kontorsmiljön.
Med telefon och internetuppkoppling jobbar
man lika bra (eller dåligt) var man än befinner sig!

Men trots mina ansträngningar så blev jag nästan en
timme "sen" till förfesten som jag själv "bjudit in" till...
(sprang på ett högst ovärdigt sätt mellan bussen och
spårvagnen i klicketiklack-stövletterna, utan att hinna...)

Men som jag sa när jag väl kom fram
(till festen alltså, inte till spårvagnen):

"Äh, jag blir fort full!"

Hem kom jag också (med bil), i redigt (nästan)
nyktert tillstånd, i god tid innan tolvslaget!
(drack bara vatten och cola efter "förfesten")
Bara alltför full - av mat.
Men det är så det ska vara efter ett julbord!


Frukost på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar