Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 26 augusti 2013

Var.Dags.(M)Ord

Ni slipper här och nu se en bild på traven med böcker som
jag läste under semestern. Inte nog med att det hade varit
svårt att få med alla 10 på EN bild. Nu är det dessvärre
helt omöjligt, för jag har inte ens alla böckerna här.
De blev lämnade längs vägen, ja, alla fick helt enkelt
inte plats i bilen på vägen hem…

Det blev lite gott och (inte så) blandat:

Änglavakter, Kristina Ohlsson (svenska mord)
Sommarhuset, Anna Fredriksson
I farans riktning, Viveca Sten (mord på Sandhamn)
När skönheten kom till Bro, Anna Jansson (mord på Gotland)
Paganinikontraktet, Lars Kepler (svenska mord)
Överenskommelser, Simona Ahlstedt
Mamma pappa barn, Carin Gerhardsen (svenska mord)
Eldsvittnet, Lars Kepler (svenska mord)
Finns inte på kartan, Carin Hjulström
En man som heter Ove, Fredrik Backman
 
Ganska många oskyldiga som fick sätta livet till för
att jag skulle få lite spänning under semestern...
 
Men som ni ser, inte en rad av några ”tyngre” namn.
Inte ens en utländsk författare!?  Men det är klart.
De skriver ju sällan om mord i svensk skärgårdsmiljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar