Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 20 augusti 2013

Äntligen skolstart!

Underbart att skolan börjat igen! Säger jag alltså. Inga fler sena
kvällar (för barnen, själv har jag nannat i tid heeela sommaren).
”JAG är jättetrött, nu måste DU gå och lägga dig”  har varit
standardfrasen, som en 13-åring inte alls verkar förstå logiken i...
 
Skönt att återgå till alla Var.Dags.Rutiner.
Man vet vart barnen befinner sig på dagen - i SKOLAN.
Man slipper oroande samtal till jobbet med frågor som:

”Mamma får vi baka neg chokladbollar.”

..och man ser framför sig det kökskaos och orgie i pärlsocker
som man kommer att mötas av när man (äntligen) kommer hem.
NOT! (Man ser helt enkelt till att jobba längre den dagen så att
man inte kommer hem först till brottsplatsen…) Eller otaliga samtal
från en vilsen 13-åring som inte hittar stekpannan, cykelpumpen, sina
badbyxor… (som hans elaka föräldrar "gömt" på helt omöjliga ställen
som i kastrullskåpet, i cykelförrådet, eller mitt framför ögonen…)
 
Barnens sommarlov kostar pengar också. Besök på Åbybadet,
glassar och medföljande uteluncher (när man har stått och gjort
i ordning matlådor!!?) Men nu väntar en lång härlig hösttermin!

I år har jag redan kommit ihåg att köpa bokplast och tape,
50% av barnen är nyklippta,så jag är ovanligt väl förberedd!
 
...och jag tror att barnen kommer att lägga sig i tid ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar