Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 15 augusti 2013

Snabb, snabbare

När tyget i timmerkojan hade hängt ett par dagar på
prov så var det dags att göra färdigt arrangemanget.
(såga pinnen till rätt längd, stryka tyget bättre osv)

Dessutom behövde tyget klippas av för att slippa
en onödig dammsamling bakom soffan. Det blev
precis en stuvbit över, lagom till en kudde!

Det var bara ett problem... Jag syr helst INTE.
Det finns andra som gör det så mycket bättre.
Men inte så många som är snabbare än jag!
Jag hade inte tid med kisspaus, så det fick gå undan.
Att jag inte sydde fast kudden i duken var ren tur!

Det jobbigaste momentet var att krångla ut symaskinen
från förvaringen längst in i förrådet, under dammsugaren
(som turligt nog används betydligt oftare).

Men 2 sömmar senare var kudden klar!

Pigg 35 åring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar