Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 augusti 2013

Big drop

Det blev en tidig morgon även igår.
För ovanlighetens skull fick hela familjen,
inklusive övernattande kompis pallra sig upp!
Att det inte blev någon morgonpromenad för mig
ursäktades av att vi (äntligen!!?) skulle åka till Berts
Skara Sommarland! Åtta på morgonen satt vi 5 personer
i bilen, men badkrukan fick stanna hemma...

Nu skulle det bli åka av!

Ingen trodde mig (inte ens jag själv) när jag sa att jag skulle
åka "Big Drop", där man står på en lucka som öppnar sig så att
man sedan faller "fritt" i 21 meter. Lägg till en massa kallt vatten
på det, så förstår ni att detta måste vara något för mig! Ja, det är sant.
Jag är varken rädd för höjder eller vatten. Hallå, har jag inte seglat jolle
i Bottenviken innan det var isfritt kanske? Ja, okej, det var länge sedan...

Det var bara den långa kön som avskräckte.

Dessutom ville jag ju testa kvaliteten på tan(t)kinin som
inhandlades akut dagen innan. Att testa Sommarlandets
attraktioner i en bikini som mist sin elasticitet hade varit
allt annat än attraktivt... Här krävdes något extra stadigt,
med mycket tyg som satt åt ORDENTLIGT på kroppen.
...och den klarade det!

Tyvärr finns inga bildbevis för min prestation,
då hade ni kunnat se en ny profilbild på facebook.

Men jag har vittnen!

Bäst i test!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar