Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 2 augusti 2013

En lätt fika

Efter 19 somrar hos min svärmor så har jag inga problem
med att förstå vad hon säger. Det är inte så att hon sluddrar,
inte har hon kvar någon finsk brytning heller. Men det är vissa
uttryck som helt enkelt har en annan betydelse här på Hasslö.
Men jag har inga problem med att tala samma språk!

När det serveras en "lätt fika" så innebär det oftast en fralla
och en kaka. Till en "slät kopp kaffe"serveras det alltid minst
en hembakt bulle. "Ingen efterrätt" betyder att det "bara" blir
glass efter maten, men misströsta inte, det blir garanterat tårta till
kaffet... Det är inte så krångligt som det låter, man lär sig snabbt!

Men jag kommer aldrig att förstå hur hennes kaffekokare fungerar.
Det är som en hel kemi-laboration som står och bubblar i köket.



En lätt fika



Magiska under???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar