Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 21 maj 2016

Upp-varvning

Nu hoppas jag att alla Varvet-löpare är
laddade och klara för sina bästa 21 km!


Här är mina bästa tips till dig som springer:


Fyll på ordentligt med kolhydrater, Resorb,
salta pinnar, ordentligt frukost, och en lätt lunch.
Var i god tid på startområdet och känn in stämningen.
Ställ dig i toakön och knyt skorna en extra gång.


Strunta i uppvärmningen, du hinner bli varm!
Startskottet går! Gå in i din bubbla.
Jogga lätt, du hinner.
Ta lite vattan vid varje station.
Lugnt uppför Älvsborgsbron. Nu är det värsta redan över!
Öka lite i nedförsbacken mot Hisingen.
Härlig, platt, lätt jogging längs med Älvstranden i hyfsat tempo.
Benen går av sig själv!
Vid ca 11 km står jag och klappar och hejar.
Langar fram en korv med bröd och gurkmajjo...
Snart bara en backe kvar, Götaälvbron. Där får man gå uppför.
Skönt för benen att stretcha lite. Sen går det bara utför!


Massor av hejarop längs Avenyn!
Bara några kilometer kvar nu!
Glöm inte att dricka, kanske ta lite sportdryck på Vasagatan.
Sen slutspurten mot Slottsskogen och in på stadion.
Gött!
Du har gjort det IGEN!
Medalj, världens godaste banan och kexchoklad.
En kall mjölk och du är i himmelriket!


Åk hem, ät och drick gott.
Anmäl dig till nästa år!
DÅ ses vi!







Plocke-pinn laddning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar