Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 16 maj 2016

Inget alternativ

Nu är det snart 3 veckor sedan jag sprang
senast!!? Abstinensen har varit (och är) svår.
Humöret har gått upp och ner.
(mentalt alternativ till backträning?)


Jag har inte ens sprungit de minuter jag "får"
göra enligt sjukgymnastens 10-veckorsprogram
för att långsamt (alldeles för långsamt) återgå till
löpträningen igen....


Jag vågar helt enkelt inte provspringa.
Jag vill sticka huvudet i sanden och leva i tron att
när jag väl testar så gör det inte ont någonstans.
För just nu gör det ont precis ÖVERALLT.
(utom i vaden där det började)
Just nu är höger knä värst.
Fast jag fattar ju att det inte är i benen problemet sitter...


Mina alternativa träningsformer
ger inte alls samma energikick.
Crosstrainern talade om för mig att
"wellness means mental balance".
(lätt för den att säga...)


I simhallen spelas 80-talsballader som
man glömt bort att man kommer ihåg...


Sjukgymnastiken är inget för sjuka.
Träningsvärken efter det korta programmet var inte
att leka med. Problemet är att jag inte längre vet vad
som är träningsvärk och vad som är  "ont på riktigt".


Man ska visst "lyssna på sin kropp"...


Tidigare kunde jag slå dövörat till,
men nu uppfattar jag varje viskning som
ett  rop på hjälp från plågade kroppsdelar.


Men idag måste jag ut...
*tänk positivt, tänk positivt, tänk... inte alls*
Må (va)den bära eller brista!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar