Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 25 oktober 2013

Speed-städning

Det gick väl sådär med höststädningen i år – igen…
Teoretiskt sett har jag städat - mycket noga.
Skivit långa "att göra" listor, planerat, omprioriterat, 
(läs strukit)... Om jag hade lagt all tiden på att faktiskt
STÄDA istället, så hade det sett helt annorlunda ut...
 
På grund av tidsbrist (ööhh, va?) blev min ambitiösa
plan tyvärr ersatt av ett par speed-städningspass!
Och nu är det dags igen. Svärmor kommer på besök...
 
Men, det är för mörkt ikväll. Så jag tar det i morgon bitti!
Tidigt, som en uppvärmning inför löprundan. Blicken man
får av sin tonåring när man kommer in i rummet (iförd tights)
före klockan 9 en lördag med skurhink och trasa är obetalbar...
 
Metoden med speed-städning är lika enkel som effektiv.
Man tar (minst) 2 personer och så städar man allt man
hinner på en halvtimme. En slags familjevänlig ”snabbis”,
men mer upphetsande om ni frågar mig. Man kan göra det
till en slags "tävling" där första priset är ett glad fru
(och alternativet ett rent helvete).

Så ikväll måste jag vila inför tävlingsstart. Men jag kanske
börjar skriva en lista på vad som ska göras till våren!

 

Klara, färdiga, STÄDA!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar