Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 18 oktober 2013

Höstens bästa?

Vad kan väl vara viktigare just nu än att
utse det BÄSTA höstvinet? Som passar
till höstmat som soppor och grytor!
 
Min kvalificerade gissning är att höstens bästa
vin är rött! Kylt vitt vin, med vissa undantag,
(se inlägg från förra fredagen) eller ännu värre,
rosé, är inte att tänka på denna årstiden!

Men, det duger inte att gissa. Givetvis måste man basera detta
viktiga val på fakta! Då krävs det att man samlar kompetensen.
De säkra vinkännarna, med åratal av träning bakom sig.
De som skiljer på smaken av vanilj och skumbanan...
Som har det rätta vokabuläret för att beskriva smak och doft:

"Brända mandlar"
"Utsökt jordighet"
"Insuttet läder"
"Kurragömma i skogen"
"Doft av skitiga lakan"

Jag själv (som normalt sett inte saknar ord) ska koncentrera mig på
att bedöma det allra viktigaste (för dukningen). Nämligen etiketten!
 
 

Någon ny favorit?

 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar