Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 19 juni 2013

Träningsdagbok

Hur det går med träningen?
Jo, tackar som frågar. Det har blivit svårare
att få till tiden ju längre dagarna har blivit.
Det tar längre tid än man tror att göra ”ingenting”…
Men här är hela den osminkade sanningen,
min tränings dagbok. Oavsett om ni vill eller ej!

19/5-23/5 Vila!

Fredag 24/5
Äntligen soligt och ”lagom” varmt väder.
Någon gång ska man ju får prova på att springa
i det också! Efter kyla, mer kyla som sedan växlade
till +30 grader tropiskt fuktigt klimat. Perfekta
förutsättningar alltså, så varför går det så tungt?
Försökte att inte tänka på att det gick tungt, utan
mer på att sätta det långa benet före (8.5km).
Räkorna och rosévinet låg ju hemma på kylning!

Lördag 25/5
Rask promenad ner till Kärra för ett besök på KKIF dagen.
Den eventuella energiförlusten kompenserade jag genast
med att köpa en kaffe och kaka för fantastiska 10 kronor!


Söndag 26/5
Sonen står för morsdagsunderhållningen.

Tillsammans med resten av Kärra KIF P-00 så gör de
både mammor och resten av publiken mycket glada
genom att vinna mot ÖIS med 6 (eller var det 7?) 0!



Ja, hemmamatch innebär rask promenad ner till planen
och sedan hem igen. Nej, jag köpte inte fika i ”Gula boden”.
Hm, ja en kopp kaffe bara.
Ja! Jag åt nybakta scones när jag kom hem, än sen då?
Kompenserar sconesen med en löprunda (6.5km) senare
på kvällen. Fördelen med de långa, varma kvällarna:
Man har många timmar på sig att skjuta upp träningen!

Måndag 27/5
En promenad på lunchen, för vädret inbjöd.
Drog med mig en kollega. Alla ska mé!
 

Tisdag 28/5
Fick draghjälp ut på lunchen av en annan kollega.
Underbart soligt, varmt väder. Hm, det soliga vädret
inbjuder ju inte bara till promenader. Senare blev det glass…
Men jag stod emot och tog mitt äpple. Kompenserades senare
hemma, efter de grillade hamburgarna, med en kaka
efter maten. Har man bakat och fryst in så har man!
Sen lyckades jag på något sätt masa mig ut i löparspåret
fast det tog emot. Det blev inte bättre sen, det
var motigt HELA vägen. Och ”för” varmt…
Hur kunde jag springa 21 km när det var +28???
Det är OBEGRIPLIGT.
Behöver både piska och morot för att komma ut. Därför
ANMÄLDE JAG MIG TILL GÖTEBORGSVARVET 2014!
Sen slappade jag framför Biggest Loser och kände mig duktig…

Torsdag 30/5
Om jag inte redan hade bestämt mig för att springa idag
så hade jag GARANTERAT suttit med ett glas rosé under
parasollet. Det var verkligen synd och skam att inte göra det.
Men sagt är sagt och gjort är gjort,
så det fick bli en runda ganska sent på kvällen.
 
Det är ju faktiskt bara 50 veckor kvar till varvet nästa gång!

Lördag 1/6
Morgonsund har grus i ögonen, men ändå är det skönt
med en powerwalk innan frukosten som såklart intas
UTOMHUS. Eftermiddagens fotbollsmatch slag om
Norrleden blir en mycket blöt historia. Dessvärre
bestämmer jag mig för att cykla hem precis innan regnet
REGNET kommer… Jag kunde vrida ur vatten ur klänningen
efteråt, men I-phonen klarade sig! Den hade jag i trosorna…

Söndag 2/6
PW på morgonen. Löpning på kvällen.

Måndag 3/6 
Är nära på att orsaka en hjärtinfarkt på en kollega med
ett plötsligt gallskrik på lunchpromenaden. En liten,
liten pytte snok ringlade framför mina fötter.
PW på kvällen innan Biggest loser…
 

Tisdag 4/6
Passar på att simma då dottern också har träning i sporthallen.


Torsdag 6/6
Långledig och jag har för avsikt att göra så lite
som möjligt och därmed ha gott om tid att träna.
Det visar sig att det tog lite mer tid än förväntat
att ”göra ingenting”, så några träningspass fick
strykas/kortas ner…

Men det blev 10 km löpning på torsdagen!
I övrigt några morgon och någon eftermiddagspromenad.

Måndag 10/6
Testar löpning i mina nya korta fladdriga shorts med en
innerbyxa i 50 hysteriska nyanser av lila. Tyvärr hinner
jag bara med 5 km, sen är det dags för årets TV höjdpunkt:
Finalvecka i Biggest loser…


Tisdag 11/6
Att försöka ta en rask promenad i en kort (alltför) snäv
kjol visar sig vara en dålig idé. "För allt vad tygen höll"
bokstavligt talat! Jodå den höll, men den gled upp hela
tiden fast jag försökte hålla fast den...

Får väl ta med träningskläder att ha på jobbet.
Det finns ju en hel del (lila) plagg att plocka av hemma...
 
 Ja, å så här rullar det på!.Utan sommaruppehåll!
(hoppas jag...) Får skriva TRÄNINGSKLÄDER
(i valfri nyans av lila) på checklistan inför semestern!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar