Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 18 juni 2013

Släpp celluliterna loss det är vår!

Rusar in på XXL Sport med dottern för att köpa fotbollsskor
(var det inte handboll hon spelade???). Kommer ut en kvart
senare med både skor och baddräkt, (ja, det stod också på listan).

Men vem sa något om mer träningskläder (till mig)???
Butikernas REA-ställ vid kassan borde förbjudas!
(eller åtminstone förses med varningstext...)
Lila shorts och en matchande* regntålig (?) löparjacka slet
tag i mig och hängde sig med ut genom kassan – oprövat.
(För jag kan ju alltid lämna tillbaka dem sen, eller?)

Bir utskrattad hemma när jag kränger på mig mina rosa
stödknästrumpor till de korta shortsen** med en multi(lila)färgad
underbyxa som varje idrottsman på 80-talet skulle ha dött för.
(hur många nyanser av lila finns det egentligen???)

Jag bryr mig inte, de är bara avundsjuka!


*OK jag inser att korta shortsen aldrig kommer att
användas tillsammans med en regnjacka, men,
jaja, nu blev det såhär i alla fall…

**Har man överlevt 21 kilometer i 28 plus så vill man inte
utmana ödet igen, utan vill ha lite luftigare träningskläder.

 


To die for?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar