Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 9 april 2013

Ullared!

Som ett barn innan julafton, inför resan till Ullared!
 
Det är inte ofta jag är där, vilket gör detta till en
STOR händelse! Nästan lika spännande (och billigt)
som loppis. Man vet aldrig i förväg vad man ska hitta.
Notera att jag bara köper bara saker jag/familjen behöver.
”Behovet” definierar jag helt själv!

Självklart skriver jag en LISTA innan besöket.
Det gäller att vara förberedd. Väl där, så ligger papperslappen
nedskrynklad i väskan (om jag inte glömt den hemma).
Skulle ha mer hjälp av en papperspåse att andas i när
shoppingdjävulen griper tag och man börjar hyperventilera…

Det första som hamnar i kundvagnen är ”alltid”,
bakplåtspapper och plastpåsar! Ett ”must have” i
Ullared… Men, hallå! Det är ju skittråkigt med
hygienartiklar och tvättmedel. Det kan jag ju köpa
på Coop vilken vecka som helst! Jag rusar direkt vidare
till avdelningen för Inredning utan att passera GÅ.

Övriga nyttiga förbrukningsartiklar passeras dock utan att
sänka farten. Nu skulle man mäta sträckan med ”Run keeper”.
2.1 mil kommer att avverkas på ny världsrekordtid!

Sen kan vad som helst hända! Men bara i Ullared!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar