Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 11 april 2013

COM (inte) HEM?

Säg är det konstigt att man längtar bort nån gång?
Trots att vi bor i ett COMHEM hus!

Bredbandet har väl fungerat sisådär under en längre tid.
(Och NEJ, det beror inte bara på att vi har snålvarianten
inte har så hög hastighet.) Oroväckande ofta har vi ingen
åtkomst alls till internet! Otroligt irriterande!
(Ja, detta klassas under kategorin I-landsproblem.)

Nu i veckan var botten nådd.
Bredbandet hade varit borta i flera dagar!
(Som tur var, så var vi inte hemma 3 av dessa)

Barnen beklagade sig, mamma surade, pappa suckade!
Sonen kunde inte göra läxorna!!? (Förr kunde barn lära
sig glosor utan dator, men det går visst inte längre?)

Sonen hotade med att flytta hemifrån!
Men den riktiga paniken uppstod när jag konstaterade
att även de digitala TV kanalerna var borta!
Precis när jag skulle bänka mig för att se
premiären av Biggest Looser… Men vad F-N!

Tack och lov åtgärdades problemet och
ordningen är (tillfälligt?) återställd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar