Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 24 september 2012

Rent hus!

Nu j-ar ska det städas!
Det har jag ju tänkt länge, men nu ska det ske!
Vi har ju inget stort hus så:

HUR SVÅRT KAN DET VA' ???

"Bara" att ta ett rum i taget!
Problemet är att så länge vi faktiskt bor i huset
och är vid liv så är det som att skotta när det snöar…

Men nu, när vi vände upp och ner på huset för
att måla, så virvlade ju dammråttorna som gud
glömde fram. Då stod jag beredd med dammsugaren!
Lite finputsning på det, så är det så gott som klart!

Det får inte ta för lång tid, då hinner det ju bli stökigt
där jag började… Så snabbt på med förklädet och
fram med alla sprayer och trasor som jag har köpt i
tron om att det ska göra städningen roligare!


Alltid redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar