Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 29 september 2012

Ett växande problem

 
Skulle hänga undan några jackor som definierats som "onödiga",
(se föregående inlägg) för att försöka bringa lite ordning i hallen.
Ute i förrådet (där vi har vinterjackor på sommaren och tvärtom)
gjorde jag en skrämmande upptäckt! Där hängde minst 6 stycken
vinterjackor som var mina!?? Vad hände med "en in, en ut"?
Nej, just det, jag införde ju aldrig den principen…
 
Det visade sig att jag inte kunde göra mig av med någon.
Jag tycker inte att det är något fel på någon av dem,
(ett ålderstecken???), de har inte blivit urvuxna eller särskilt slitna,
(tack vare att jag har så många att växla mellan?).

Jag kanske kan packa ner dem i vacuumpåsar och
förvandla dem till platta paket? Men det är ju inte så
praktiskt när man plötsligt behöver dunjackan en morgon?

Problemet är som störst så här "mellan" 2 säsonger.
Alla sorters jackor kan behövas. Hallå, vi bor faktiskt i Göteborg,
där vi har förmånen att ha upp till 4 årstider på samma dag!
Å jag vill absolut inte packa ner jeansjackan (oooh nej!) än…

OK, ett drastiskt beslut är fattat:
I år ska jag INTE köpa någon mer jacka! Ja, ni läste rätt!

 
Phu, bara 3 månader kvar till nästa år!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar