Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 28 september 2012

Hopplöst fall?

I samband med att vi målade om, så tömde vi hallen.
Skor och kläder hamnade lite högt och lågt, utspridda i
huset. Det var en fars när hela familjen skulle ut genom
dörren samtidigt och försökte hitta sina ytterkläder…

Men inget ont som inte har något gott med sig!
Jag fick plötsligt en ny syn på våran lilla hall.
Den rymmer ju trots allt ganska mycket!?
Jag som alltid har tyckt att den är helt hopplös!

Från och med nu så kommer jag att uppskatta
den på ett helt nytt sätt !!! Men jag vill ju gärna
att det ska se fint ut. Hur bär man sig åt?

? Ser till att hela familjens jackor matchar, så att
  det ska se mindre plottrigt ut?
(Familjen "Svensson, Svensson" i likadana träningsoveraller???)

? Rensar ut allt onödigt?
(och det är jag som sätter definitionen av "onödigt"…) Hm…

? Ser till att allt ryms inuti garderoben och ser till att hålla dörren stängd?
  Ja!

? Åker till IKEA och köper nya krokar, galgar,
   hyllor, lådor, och skoskåp (med dörrar)?

JAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar