Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 25 mars 2012

Sommartider...

...hej hej, sommartider!

Så har vi ställt om klockan - igen!

Känns som att vi gör det (för) ofta.
Kunde vi inte alla enas om EN tid och sedan behålla den???
Så slipper vi gå omkring som jetlagade zoombies en månad varje vår och höst.

Få se, hur var det nu?
På våren ställer vi FRAM klockan (och utemöblerna)
Vi blir så mycket piggare för vi får stiga upp… Vänta här lite!?
Vi ska ju upp ännu tidigare - då det ju fortfarande är mörkt!
Och när den långa ljusa kvällen kommer så gäller det att
gå och lägga sig i tid så att man orkar upp nästa dag…

Men man vänjer sig efter några månader lagom tills det
är dags att ställa TILLBAKA klockan (och utemöblerna).
Vi får sova en timme längre på morgonen!
Men det är lika förbannat mörkt när vi ska upp!
Och det hinner inte ens bli kväll innan det är mörkt igen…

Varför håller vi på med detta ställandet av klockan???

Vi kunde väl isåfall ställa fram klockan lite rejält, typ en månad.
Detta kunde vi göra i slutet av Januari. Då ställer vi fram den till Mars.
Sen i Oktober ställer vi tillbaka klockan till September.

Nej, det blir nog inte heller så bra.

Jag ska bli "klock-kramare". Rör inte min klocka!

Men ute möblerna ska ställas FRAM - glöm inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar