Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 13 mars 2012

Dagens middagstips

Idag delar jag med mig av mitt bästa middagstips!
Alla har ju en lergryta hemma i skåpet!!? Precis!
Kanske inte nummer ett på trendlistan, men vem har tid att vara trendig?
Den har andra fördelar. Maten blir god, nyttig och det bästa:
Maten lagar sig själv!!!
Jag gjorde som TV kockarna - förberedde lite igår.
Skalade potatis och la grytan i blöt.
Idag efter jobbet sladdade jag hem.
Skivade potatisen och saltade (krydda ev med persilja).
Delade (en hel) kyckling.
Öste på med salt, citron och dragon. (Så lätt att det rimmar!)
Ner med kycklingdelarna i grytan och swisch in i ugnen. OBS! KALL UGN!
På med ugnen på 225 grader.
Sen sladdade jag ut genom dörren igen.
Till sporthallen, simmade 45 minuter.
Hämtade barn från träning/kompis. Hem igen 1,5 timmar senare!
Plockade ut grytan ur ugnen.

Klart att servera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar